loading...
آموزشی و جهانگردی وعلمی و...
مهربان بازدید : 59 شنبه 20 اسفند 1390 نظرات (0)


یک میلیونر آمریکایی مسلمان شد

به گزارش شیعه آنلاین، یک میلیونر آمریکایی که وکلای سرشناس ایالت لس آنجلس آمریکا به شمار می رود، اخیرا به دین مبین اسلام گروید.
این میلیونر آمریکایی «مارک شیفر» نام دارد. او پس از سفر به عربستان سعودی و بازدید از مسجد الحرام و مسجد النبی (ص)، مسلمان شد.
وی پس از مسلمان شدن طی گفتگویی در این باره گفت: احساس می کنم دوباره متولد شده ام و زندگی را از نو آغاز کرده ام..........

نوای اذان زن گرجستانی را مسلمان کرد

 

یک معلم زن گرجستانی با گفتن شهادتین مسلمان شد و پس از آن نام خود را به «مریم» تغییر داد.

 

به گزارش خبرگزاری اهل بیت (ع) ـ ابنا ـ «آنا دارسافلیدزه»،معلم گرجستانی، با حضور در دارالافتاء شهر "بای شهیر" از توابع قونیه ترکیه با گفتن شهادتین مسلمان شد و پس از آن نام خود را به «مریم» تغییر داد.

براساس اینگزارش وی به مدت یک سال در این شهر ترکیه حضور زندگی کرده و با آداب اسلامی آشنا شده است................


 

   


راوندى در كتاب با عظمت «الدّعوات» نقل مى‏كند:

«ربیعة بن كعب از یاران پیغمبر صلى الله علیه و آله مى‏گوید: یك روز خدمت رسول خدا صلى الله علیه و آله رفتم. حضرت فرمودند: ربیعه! هفت سال است كه دارى به من خدمت مى‏كنى. در كارها به تو مراجعه مى‏كنم و تو برایم انجام مى‏دهى. به خاطر این زحماتى كه كشیدى و خدمتى كه به من كردى، حاجتى نمى‏خواهى؟ دیدم پیغمبر صلى الله علیه و آله این گونه فرمود، گفتم: یا رسول اللّه! به من مهلت مى‏دهى كه بعد به شما بگویم؟

فرمودند: بله.

ربیعه مى‏گوید: فرداى آن روز به خدمت پیغمبر صلى الله علیه و آله رفتم، تنها بود. گفتم: آقا! حاجتم را بگویم؟ فرمودند: بگو. گفت: از پروردگار بخواه كه من را با شما شانه به‏ شانه هم وارد بهشت كند.

آفرین به همت بلند. فرمود: كسى یادت داده است؟ گفتم: نه. فرمود: این حاجت را از كجا آوردى؟ گفت: دیروز كه از اینجا رفتم، فكر كردم از شما یك ثروت فراوان بخواهم كه به خدا بگویى به من بدهد، دیدم ثروت در معرض نابودى است.

چه فایده‏اى دارد؟ الآن كسانى كه یك میلیارد و دو میلیارد ثروت دارند، استفاده هم نمى‏كنند، این اسكناس‏ها با كاغذ روزنامه‏هایى كه دور مى‏اندازیم چه فرقى مى‏كند؟

گفتم: به شما بگویم كه براى من طول عمر بخواهید. باز دیدم كه آخرش باید بمیرم، چه فایده‏اى دارد؟ گفتم: پس به شما بگویم كه از خدا بخواهید تا در قیامت مرا شانه به شانه شما وارد بهشت كند.

رسول خدا صلى الله علیه و آله سرشان را ساعتى پایین انداختند، بعد سر برداشتند و فرمودند:

این حاجت تو را از خدا مى‏خواهم، ولى تو كه هفت سال به من خدمت كردى، یك كمك دیگر هم به من بده! گفتم: چه كار كنم؟ فرمودند: با قدم طاعت و سجده فراوان مرا كمك كن! تا در قیامت بتوانى با من بیایى.

گر قدمت هست چو مردان برو

 

ور عملت نیست، چو سعدى بنال

عمر خود را در چه پایان برده‏اى؟

 

قوت و قوّت در چه فانى كرده‏اى؟

وهر دیده كجا فرسوده‏اى؟

 

پنج حسّ را در كجا پالوده‏اى؟

چشم و هوش و گوش و گوهرهاى عرش‏

 

خرج كردى، چه خریدى تو ز فرش؟ «3»

     

سرمایه‏هاى خدا داده را كجا بردى؟ پاى چه كسى خرج كردى؟ در چه مسیرى هزینه كردى؟ و از این همه خرج كردن‏ها، چه چیزى بدست آورده‏اى؟ حالا كه مهلت به تو داده‏اند كه ماه مبارك رمضان را درك كنى و وارد این فضاى مبارك شوى، بیا با قدم طاعت و عبادت به جانب محبوب حركت كن. هرگز نگو: پیر شده‏ام، دیر شده، قبولم نمى‏كنند.

کوچکترین قرآن دنیا در مانه و سملقان رونمایی شد

 

کوچکترین قرآن دنیا در نمایشگاه بزرگ کتاب در شهرستان مانه و سملقان رونمایی شد.

 

به گزارش خبرگزاری اهل بیت(ع) ـ ابنا ـ به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مانه و سلمقان، «اسماعیل مقدس»، رئیس این اداره گفت: این قرآن به لحاظ  حجم وابعاد کوچکترین قرآن چاپی دنیا است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مانه و سلمقان، افزود: این قرآن با مشخصات 2/1 در 5/1 سانتی متر و دارای 365 صفحه و جلد چرمی با طراحی خاص محصول سال 2010 کشور مصر است که توسط انتشارات دارالعلم لبنان از کشور مصر وارد کشور ما شده است.

وی با بیان اینکه مراسم رونمایی از ریزترین نوشته دنیا در نمایشگاه بزرگ کتاب در شهرستان مانه و سملقان انجام شد افزود: ریزترین نوشته دنیا بر روی دانه برنج شامل سوره مبارکه توحید است که در نوع خود منحصر به فرد و بی نظیر است که این اثر فاخر و گرانبها با چشمان مسلح قابل رویت نبوده و باید از میکروسکوپ برای مشاهده آن استفاده کرد.

علامه مجلسى از حضرت صادق (ع) روایت مى‏كند: به هنگام ورود به شهر كوفه از مسجد سهله دیدن كن و در آن مكان مقدس نماز بگزار و حل مشكلات دینى و دنیائى‏ات را در آنجا از خدا بخواه، زیرا مسجد سهله خانه حضرت‏ ادریس است، انسان بزرگوارى كه در آنجا به پیشه خیاطى مشغول بود و نمازش را در آن مكان پاك اقامه مى‏كرد.

آرى كسى كه در آنجا دست نیاز به سوى بى‏نیاز بردارد بى‏پاسخ نمى‏ماند و در قیامت در كنار ادریس از مقام رفیعى برخوردار خواهد شد، و به سبب عبادت و اظهار نیازمندى در آن مسجد، از ناراحتى‏هاى دنیائى و شر دشمنان در پناه حق قرار خواهد گرفت. طبرسى در تفسیر بسیار پر ارزش مجمع‏البیان مى‏گوید: حضرت ادریس از قدیمى‏ترین پیامبران خدا و جد پدرى نوح بوده است. توجه داشته باشید كه حضرت ادریس پیش از نوح مى‏زیسته و فرهنگش همراه نماز بوده و محل اقامه نمازش چنان با ارزش و داراى معنویت است كه حضرت صادق (ع) دعاى دعا كننده در آن مقام را مستجاب مى‏داند.


س: اگر كسى عمداً نماز خود را به تأخیر اندازد و همیشه در آخر وقت بخواند. آیا این عمل حرام است؟ عقاب اخروى دارد؟
ج) سبك شمردن نماز شرعاً حرام و موجب استحقاق عقاب است و در غیر این صورت معصیتى نكرده، بلكه فضیلتى را از دست داده است
.









 

 

عناوین کارت پستال ها و آلبوم ها


کارت پستال ولادت امام حسن عسکری (ع)

 


 

تبریک پیوند آسمانی ازدواج | vefagh.co.ir

تبریک پیوند آسمانی ازدواج | vefagh.co.ir

 

لیست پیام های تبریک پیوند آسمانی ازدواج


 

تبریک پیوند آسمانی ازدواج | vefagh.co.ir

 


 آلبوم و آرشیو کارت پستال ها | کارت پستال های ازدواج | www.vefagh.co.ir

 آلبوم و آرشیو کارت پستال ها | کارت پستال های ازدواج | www.vefagh.co.ir

 



 آلبوم و آرشیو کارت پستال ها | کارت پستال عید نوروز | www.vefagh.co.ir

 آلبوم و آرشیو کارت پستال ها | کارت پستال عید نوروز | www.vefagh.co.ir

 آلبوم و آرشیو کارت پستال ها | کارت پستال عید نوروز | www.vefagh.co.ir

 آلبوم و آرشیو کارت پستال ها | کارت پستال عید نوروز | www.vefagh.co.ir

 آلبوم و آرشیو کارت پستال ها | کارت پستال عید نوروز | www.vefagh.co.ir


 

 

 

 

 

 


 


 

   

امام صادق علیه السلام در پاسخ به چنین سوال  فرمودند : وقتی ایه نماز بر پیامبر (ص) نازل شد سه ركعتی و چهار ركعتی ان نام برده نشد، تا اینكه پامبر (ص) احكام ان را برای مردم بیان كرد، ایه زكات كه نازل شد اسم برده نشد كه زكات از هر چهل درهم یك درهم است تا اینكه احكام ان را برای مردم شرح دهد.

 وقتی ایه حج به مردم نازل شد نگفت هفت دور طواف كنید تا اینكه رسول گرامی اسلام (ص) احكام حج را برای مردم توضیح داد، در قرآن نامی از بیشتر پیامبران برده
نشده است، تنها 26 تن نام برده شده‏ اند ؛دلیل آن نیست که آنان پیامبر یا رسول نبوده‏اند، زیرا قرآن خود میفرماید:

 « وَ لَقَدْ أرْسَلْنا رُسُلاً مِنْ قَبْلِکَ مَنْهُمْ مَنْ قَصَصْنا عَلَیْکَ وَ مِنْهُمْ مَنْ لَمْ نَقْصُصْ عَلَیْکَ ؛ 1پیش از تو رسولانی فرستادیم که سرگذشت گروهی را برای تو ذکر کردیم و سرگذشت گروهی را ناگفته گذاشتیم»،
 وقتی ایه اطاعت از اولی الام
ر«اَطِیعُواْ اللهَ وَاَطِیعُواْ الرَّسُولَ وَاُوْلِی الاَمْرِ مِنکُمْ »2 نازل شد

قران
توضیح و تفسیر ان نیز گفته نشد،تا اینكه پیامبر (ص)برای مردم توضیح داد منظور صاحبان امر (اوصیای پیامبر ) امام علی(ع) و امام حسن(ع) و امام حسین(ع) و نه امام دیكر هستند3 قران در صدد بیان كلیات است نه جزئیات اگر قرار باشد همه چیز در قران ذكر شود قران چند جلدی باید نازل می شد
پی نوشت:
-1سوره غافر، آیه 78
2-سوره نساء ،ایه  59
3- پرسشهای مردم  پاسخهای امام صادق (ع) ج 1ص 308
 


آیا در مغرب زمین(قاره آمریکا که هنوز کشف نشده بود) و خاور دور ، پیامبری ظهور کرده است؟

به عبارتی دیگر خداوند برای سرزمینهای دور چون آمریکا و افریقا و چین و ژاپن پیامبرانی را فرستاده است ؟یانه؟


جواب :
دلیلی نداریم بر اینکه خداوند برای این سرزمینها پیامبری نفرستاده باشد ، چنانچه که آیه 24 سوره فاطر می فرماید:« ... وَإِن مِّنْ أُمَّةٍ إِلَّا خَلَا فِیهَا نَذِیرٌ‌»«... و هیچ امتى نبوده مگر اینكه در آن هشداردهنده‌اى بوده است» این آیه همه امتها را شامل است یعنی هیچ امتی - چه در مشرق و چه در مغرب ، چه در شمال و چه در جنوب -بدون بیم دهنده نیست .
علاوه بر این پیامبرانی در وجود داشته اند که آمار و شمارشان در کتب روایی هست و تنها نام برخی از آنها در قرآن ذکر شده است، همانطور که خداوند متعال در آیه شریفه 78 از سوره مومن به رسول خویش می فرماید: « وَلَقَدْ أَرْ‌سَلْنَا رُ‌سُلًا مِّن قَبْلِكَ مِنْهُم مَّن قَصَصْنَا عَلَیْكَ وَمِنْهُم مَّن لَّمْ نَقْصُصْ عَلَیْكَ...»«و مسلّماً پیش از تو فرستادگانى را روانه كردیم. برخى از آنان را [ماجرایشان را] بر تو حكایت كرده‌ایم و برخى از ایشان را بر تو حكایت نكرده‌ایم...».
امام باقر (ع) فرمودند: بین حضرت آدم و نوح (ع) پیامبرانی پنهان می زیسته اند که ذکرشان در قرآن پنهان است و نامی از آنان به میان نیامده است آن سان که نام تعدادی به میان آمده است»(تفسیر برهان ج4ص104).
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 44
  • کل نظرات : 4
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 13
  • آی پی دیروز : 0
  • بازدید امروز : 15
  • باردید دیروز : 1
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 15
  • بازدید ماه : 17
  • بازدید سال : 106
  • بازدید کلی : 2,893